Ostoja Mijailović: Pitanja i odgovori

U tekstu niže Vam dostavljam odgovore na pitanja koja ste mi poslali. Molim vas da odgovore objavite u celosti, bez redakcijskih izmena.

Podaci objavljeni na sajtu NBS ukazuju da pojedine kompanije u ovoj godini imaju znatno manji broj prodatih polisa osiguranja od autoodgovornosti, dok Globos, koji se tom vrstom osiguranja do skoro nije ni bavio, beleži veliki skok. Prema tim podacima, najvedi pad ima Generali osiguranje, koje je od januara ove godine zaključno sa 17. septembrom, beleži pad od skoro 5 odsto. S druge strane, Globos koji je 19. januara imao učešće na tržištu obaveznog osiguranja vozila tek 0,02%, 17. septembra dostiže čak 6,95 odsto. Da li su ovi podaci tačni i šta su razlozi ovako eksplozivnog skoka Globosa u prodaji ove vrste osiguranja? Kako ste to uspeli da postignete?

- Informacija nije tačna, naše učešće je 3,2% a ne 6,95%. Molimo vas da ne iznosite neistinite podatke i na taj način dovodite ljude u zabunu. Sa ponosom želim da istaknem kako smo od preuzimanja Globos osiguanja, u januaru ove godine, uprkos situaciji sa virusom Kovid 19, zaposlili 7 puta više ljudi u odnosu na to koliko je ljudi radilo u Globosu u ovom periodu prošle godine. Odakle rast učešća Globos osiguranja na tržištu? Iskustvo mojih kompanija koje u autoindustriji posluju od 2001. godine je sigurno pomoglo. Verujem da znate, zastupam Jaguar Land Rover grupu i posedujem lizing kudu koja u floti ima nekoliko hiljada automobila. Kada malo razmislite o tome, shvatate da je rast poslovanja Globos osiguranja zapravo logičan.

Da li ekspaniziji Globosa pomaže to što ste visokopozicionirani član SNS-a?

- Ovako koncipirano pitanje zvuči krajnje zlonamerno. Kao da želite da nečiji poslovni uspeh omalovažite i predstavite ga kao plod nekih drugih stvari, a ne rada i zalaganja ljudi koji vredno rade svoj posao. Ja jesam bivši poslanik SNS u republičkom parlamentu i to ne krijem. Član sam SNS i tim se članstvom ponosim. Ipak, moram istaći da moje angažovanje u politici nema veze sa poslovanjem kompanija na čijem sam čelu. Brojne poslovne kontakte sam stekao mnogo pre ulaska u SNS. U biznisu sam 20 godina, a u stranci svega 5.

Od ljudi iz sektora osiguranja može se čuti da ste u ovom poslu zajedno sa predsednikovim bratom Andrejem Vučidem. Da li je to tačno?

- Tim ljudima, za koje verujem da su inspiratori ovakvih vaših pitanja se Andrej Vučić izgleda priviđa u poslovanju Globos osiguranja. Ovo je još jedan u nizu napada na predsednika Vučića i njegovu porodicu, gde se iznose neistine bez ikakve provere i odgovornosti. Ljudi iz oblasti osiguranja koji su vam to rekli su izgovorili najgoru laž. Vrlo lako mogu da pretpostavim i iz kojih motiva ne govore istinu i sa kojom željom podstrekavaju vaš medij na ovakva pitanja.

BIRN je sa više strana dobio informacije da Globos plaća provizije veće od zakonskih 5 odsto i da na taj način širi tržište, odnosno da tako preuzima mrežu od nekih drugih osiguranja. Da li ste u vezi sa time imali kontakte sa kolegama iz konkurentskih kuća, da li Vam se zbog pritužbi u vezi sa time obratio neko od njih?

- Ovo je takođe neistina koju neko zlonamerno plasira, verovatno da bi napadom na druge sklonio pažnju sa svojih protivzakonitih radnji. Niko nam se od kolega nije obratio ovim povodom. Imamo saznanja da provizije koje su mnogo veće od zakonom propisanih 5% daju neke druge kompanije na našem tržištu. Nadamo se da će u skladu sa zakonom, one zbog toga biti sankcionisane.

Ako se već služite podacima sa sajta NBS i pišete o Globos osiguranju, napišite i javni podatak koji je ogledalo poslovanja svake osiguravajude kompanije, a to je ažurnost u rešavanju štete. Po tom parametru, sa ponosom mogu da istaknem kako Globos uz 98,83% ažurnosti deli prvo mesto sa jednom stranom kompanijom. Sa druge strane, dva osiguranja, od kojih ste za jedno pomenuli da ima pad u poslovanju imaju 94,27%, odnosno 93,60% ažurnosti u saniranju štete. Sa tim parametrima, pad je logična posledica.

Da li ste u vezi sa svime ovime kontaktirani iz NBS, da li je u Globosu ovim povodom sprovedena bilo kakva kontrola?

- Kao ozbiljna kompanija koja je deo ozbiljnog poslovnog sistema, naravno da imamo svoje interne kontrole poslovanja. Iz NBS nas do sada nisu kontaktirali, a ako nas budu kontaktirali, rado ćemo sarađivati.

Eksperti iz ove oblasti kažu da bi realni porast prodaje autoosiguranja neke osiguravajuće kuće u uslovima srpskog tržišta za godinu dana mogao da iznosi maksimalno tri odsto na godišnjem nivou, i to pod uslovom da se u razvoj mreže ulože značajno velika sredstva? Takođe tvrde da je nagla ekspanzija Globosa od gotovo 7 odsto za svega šest meseci nerealna u zakonom limitiranim uslovima, kakvi su na tržištu osiguranja od autoodgovornosti. Kako komentarišete navedene ocene?

- Kada kažete „Eksperti iz ove oblasti“ bez navođenja imena i funkcija, takva ocena zvuči dosta neubedljivo. Kao i u svakom poslu, stručnjaci mogu imati različita mišljenja, mada se pre čini da je ovde reč o paušalnoj optužbi iza koje se kriju drugi motivi. Motivi za ovakve ocene su opravdanje ličnih loših rezultata ili prikrivanje nečijeg protivzakonitog delovanja. Navedne ocene su paušalne i zlonamerne.